Prečo múdri a moderní ľudia športujú

Autor: Silvia Kacerikova | 9.4.2015 o 15:49 | (upravené 11.4.2015 o 21:56) Karma článku: 5,27 | Prečítané:  1460x

Šport je super nástroj na vylepšenie  nášho duševného  aj  fyzického zdravia.  Ak  k tomu pridáme správnu a vyváženú životosprávu, môžeme sa priblížiť k úplnej spokojnosti samého so sebou.

Zdravie je prvoradé.Športovaním sa zvyšuje činnosť srdca. Pomalšie sa unavíme a vydržíme viac. Zlepšuje sa nám fyzická kondícia. Dosiahneme krásne držanie tela. Nemáme problémy s bolesťami v krížoch a kĺboch. Imunita organizmu je silnejšia.  

Dobrá nálada.  Počas športovania  sa vyplavujú hormóny šťastia, ktoré vyvolávajú  dobrú náladu a  pocity šťastia (rovnako ako čokoláda alebo sex). Odbúravame  stres.  Sme bezprostrední, otvorení  komunikovať s ľuďmi a ľahšie znášame všetky denné problémy . V čase keď  sa už naši nešportoví kolegovia vzdávajú a nevládzu pokračovať, my športovci chytáme „ druhý dych”

Pekné telo.  Športovaním strácame nadbytočné kilogramy a formujeme si peknú postavu.  Stávame sa atraktívnymi pre ľudí okolo nás. Zvyšuje sa naše sebavedomie a znižujú sa depresie.  Stále platí pravidlo „ obal predáva” . 

Samozrejme schudnúť sa dá aj iba úpravou stravy (redukčná diéta).  Pri chudnutí musíme myslieť na 3  veci:  vonkajší viditeľný tuk (slanina), tuk vnútri organizmu (v bruchu a v hrudnom koši) a svalovú hmotu. Ak chudneme iba redukčnou diétou ,  okrem  tuku strácame aj veľký podiel  svalovej hmoty. Čo má veľa nepriaznivých dôsledkov na zdravie.  Ak chudneme športovaním ,  odbúravame veľký podiel tuku a iba malý podiel svaloviny.

Šport je  namáhavá aktivita  pre každého z nás. Vyžaduje si  disciplínu a neustále prekonávanie sa .

Najlepší spôsob ako byť v športe vytrvalý, je,  nájsť  si taký druh športu ktorý nás baví a napĺňa.  Robíme ho radi, bez  premáhania sa.  Žiadna motivácia nie je potrebná.

Šport je potrebné zaradiť si do svojich každodenných aktivít a vopred si ho plánovať .  Musíme športovať vždy keď máme  voľný čas. 

Na dosiahnutie fyzickej a duševnej rovnováhy musíme kombinovať  športy zamerané na cardio (kondíciu a vytrvalosť ) a posilňovacie športy (rozvoj sily).  Mnohí z nás však uprednostňujú jeden druh športu a  iný typ je pre nich menej obľúbený.

Je si však potrebné uvedomiť, že napr. iba z behania a tancovania nám svaly nenarastú a nedosiahneme ani krásne držanie tela. A platí to aj naopak.   

Prvým dôležitým krokom je vnútorne si  stanoviť cieľ čo chceme športovaním dosiahnuť. K vykonávaniu menej obľúbených športov nám pomôže nájsť si správnu motiváciu.  Osvedčený spôsob je cvičenie s partnerom alebo kolektívne cvičenia.  Súťaživosť je naša prirodzená ľudská vlastnosť a nikto z nás nechce byť posledný. Takže aj keď už  budeme na konci so silami,  ľudia naokolo nás potiahnu a mi objavíme potrebnú  energiu aby sme sa reštartovali a nevzdávali sa.

Výsledky športovania sa dostavia veľmi rýchlo (cca 3 mesiace).  Po roku pravidelného športovania si vybudujeme nový životný štýl  a stanú sa z nás noví ľudia.  Získame nových priateľov, zmenia sa nám životne priority, efektívnejšie budeme  narábať so svojim časom, budeme mať nové koníčky, vymeníme šatník, atd.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.

DOMOV

Najviac mladých Slovákov podporuje podľa štúdie extrémistov

S nenávisťou na webe sa stretáva 84 percent.


Už ste čítali?